Laat je even weten wat de huisarts zegt?
Nou, we zijn vandaag weer met het hele gezin bij de HA geweest. Abe heeft inmiddels sinds vanochtend huiduitslag (rode plakkaten op zijn wangen, lijkt wel schuurpapier), en kleine rode vlekjes die zich in de loop van de dag uitgebreid hebben over zijn nek, armen en romp. Ik dacht aan een onschuldig geneesmiddelen exantheem, maar de huisarts dacht aan een virus dat toevallig nu tegelijkertijd met de luchweginfectie voorkomt. Nu hoorde ik weer dat op het KDV (waar Abe gisteren en vanochtend wel geweest is) een uitbraak van zesde ziekte is, maar daar lijkt dit volgens mij ook weer niet op... Toch die felrode schuurpapieren wangen doen me ergens aan denken, weet alleen even niet wat. Iemand?

En hij is nog niet fit, dat geloofde de huisarts toch ook wel, zeker toen ik zei dat hij zijn lievelingskostje (pasta met rode saus) geen blik waardig keurde eergisteren - hij eet gewoon hartstikke slecht. Dat zou nog een neveneffect van de a.b. kunnen zijn.
Bij auscultatie waren de longen (uiteraard) veel schoner dan vorige week, maar rechts boven rochelde het nog wat. En hoewel Abe gisteren met rectale (we doen het hier niet anders) temp.meting geen verhoging had (37,3), was het met de oorthermometer op de praktijk nu 37,8
Kortom: gevalletje moeilijk en wat doen we er aan?
We doen even helemaal niets. Afwachten en als hij weer zieker wordt, vrijdag of begin volgende week retour...
Intussen is ook manlief aangedaan: hees, hoofdpijn (goh, zou Abe dat ook (gehad) hebben? Hij kan het nog niet zeggen

), moe. Die slaapt nu.
En Rinse maakt af en toe geluiden die op hoesten lijken

, maar dat kind kan nog helemaal niet hoesten, dus dan klinkt het even alsof hij stikt... Maar geen koorts, dus ook maar aankijken... Nou ja, ik geloof dat mijn pluis-nietpluis gevoel redelijk ontwikkeld is, dus ik vertrouw voorlopig maar op mijn eigen oordeelsvermogen... (al ben ik daar vaak wel heel onzeker over...)
En ik? Ik hoest ook een beetje, en draag Rinse veel bij me. Als-ie dan stikt kan ik hem tenminste meteen reanimeren