Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. December 02, 2008, 11:16:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: toch wel weer anders zwanger....  (gelezen 360 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamaMarije
Moderator
Super Mama

Lief: +24/-0

« Gepost op: Augustus 15, 2008, 14:00:08 »

.... hoewel ik me verder eigenlijk heel goed voel, net als bij de heren.... heb ik er deze keer helaas wel pijn bij.
En ook al heb ik dat inmiddels al weken in meer dan wel mindere mate... kan er maar niet aan wennen dat ik niet tot 40 weken door kan rennen  bloost de pan uit bloost de pan uit bloost de pan uit
Oh wat was ik hiervoor verwend qua zwanger zijn en die paar stappen terug zijn dan best moeilijk merk ik.
Merk overigens ook dat ik wel MOET wil ik nog gewoon de dag doorkomen en in elk geval de noodzakelijke dingen goed kunnen doen (zoals de kids bij school en psz weghalen, zo sneu om ze te laten staan  Schrik!)

Op zich gaat fietsen nog goed.... maar 4x op een dag heen en weer is teveel van het goede. Dan stap ik alleen al op en voel ik de pijn tot in mijn stuit doortrekken en dat blijft.
Moet dus echt wat meer evenwicht gaan vinden in activiteiten.

Vanmorgen Matthijs lekker veel voorgelezen op de bank en samen puzzeltjes gemaakt aan tafel, dat kost geen fysieke inspanning en is wel leuk, maar vind het wel jammer dat ik niet op de grond erbij kan gaan zitten met Duplo/ Lego/ treinbaan. Dat doet gewoon teveel pijn  triest

Weet dat het tijdelijk is en doe het met alle liefde voor onze spruit, maar er moet echt nog een knop om hier afentoe dat het toch niet zo verstandig is om bepaalde dingen te doen (en ik voel me nogal snel bezwaard om een ander te vragen voor het tillen van wasmanden, het verven en behangen van een kamer, mijn kids bij de fysiekere dingen nee te moeten verkopen etc). Zie een klein beetje op tegen hoe dit verder gaat. In het beste geval wordt het niet erger (maar dat riep ik een paar week terug ook en tja dat werd het toch) maar wat als het wel slechter wordt? Dan kom ik niet 4x per dag bij school en dan moeten we toch een boel gaan regelen ineens... nou ja dat zijn zorgen voor morgen al zal ik mijn moeder volgende week toch maar vast vragen dat mocht het nodig zijn....

Nou zo dat was even klagen, verder voel ik me dus hartstikke goed en gaat de zw.schap supersnel voorbij, kan me bijna niet voorstellen dat ik over een week of 13 wederom een kleintje in mijn armen mag sluiten!

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +19/-1

« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 15, 2008, 14:23:01 »

Zwangerschapsfysio!!!!

Dat heb ik bij Stijn gehad en was echt een wondermiddel. Hier in de wijk zit een superfysiotherapeute die er echt voor heeft gezorgd dat ik me nog kon bewegen tijdens mijn zwangerschap (lees met 33 weken nog muren vullen, schuren, behang afsteken e.d.).

Verder was ik echt een draak, een heks, een feeks of hoe je het ook mag noemen tijdens mijn laatste zwangerschap.  bloost de pan uit Op het einde was naar school lopen al teveel dus deed mijn buuf dat voor me (die nu dus verhuist  Van het lachen of wat?).

als je een mand vol was hebt kom ik het met liefde bij je ophangen hoor, of als er gestreken of gepoetst moet worden, geef maar een gil  Whaaaaaaaa

knuffel

Als je van iets houdt, laat het dan los
Als het terugkomt, is het pas van jou
Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 15, 2008, 14:43:50 »

Oh meid, moeilijk is dat dan he?
hier had ik idd ook baad (bij de zwangerschap van lisanne) bij fysio maar ook  mensendieck.
en idd, voor jezelf en voor de kids beter: hulp inschakelen, het is niet anders, die knop moet dan idd om, maar als je straks helemaal niks meer kan ben je ook niet gelukkig.

sterkte hoor
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 15, 2008, 19:11:32 »

Liever hulp inschakelen voor de zware dingen en dan energie overhouden om met de jongens te spelen, dan juist DAT niet meer kunnen!!!!

Meis, luister naar je lichaam! En schud je koppie even door elkaar zodat het schuldgevoel de weg naar je bewustzijn niet meer kan vinden!!!!!

knuffel knuffel knuffel

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 15, 2008, 19:38:25 »

Vanaf nu blijf je je aanpassen. Tenminste, als die knop om is.  Knipoog
En zelfs als je bevallen bent blijft het aanpassen want je leven wordt nooit meer hoe het was met alleen 2 kids.
Je hebt nu al een leven met 3 kids.  zucht
Ik merkte het in mijn derde zwangerschap ook. Zelfs nu nog.
Maar... gelukkig voor mij ging mijn derde zwangerschap beter dan de eerste 2. Geen gekke pijntjes die noemenswaardig waren. Bij de eerste 2 wel.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Ageeth
AdminiGEETHer
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 15, 2008, 19:45:29 »

Hey Geesje,

Lastig meis....je wil zo graag. Erg herkenbaar en loop helaas nog steeds met bekkenklachten.
Maar laat dan eerst de niet leuke dingen vallen zodat je nog kan spelen met je kids!
Het is erg moeilijk om een goede belans te vinden, teveel doen is niet goed en te weinig ook weer niet.
Zolang je binnen 24 uur hersteld zit je net op de grens duurd het langer voor de pijn weer terug is op oude niveau dan ben je de grens overgegaan.
Verstandig om nu al hulp in te schakelen zodat je zo lang mogelijk je ding kan blijven doen.

Hele dikke  knuffel Ageeth

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 16, 2008, 07:36:21 »

Hoi Geesje,

als je fysiotherapie zou willen (wat ik je echt kan aanraden) dan kan ik je het telefoonnummer en de naam van de fysiotherapeute die ik had wel geven. Ik begon met een keer per week, later werd dat twee keer per week en als het nodig was geweest had ik tegen het einde drie keer per week kunnen gaan. Ze wilde ook thuis bij me langskomen, kortom alles was mogelijk. Oke het is een vreselijke kwebbel, gooi er een kwartje in en ze lult voor een knaak. Maar wel heel gezellig en heel kundig. Wat heeft ze een kracht in haar handen zeg. (auw op het moment maar later wel heel prettig) Niet iedereen is daar even goed in, kwam ik achter in haar vakantie. Haar invaller was ook aardig, maar daar merkte ik geen verschil.

Je hebt daar geen verwijsbrief meer voor nodig tegenwoordig, je kan zo bellen en een afspraak maken. Dus mocht je belangstelling hebben dan geef je maar een gil  Whaaaaaaaa!!!

knuffel

mamaMarije
Moderator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 16, 2008, 10:18:16 »

Hé Marloes, is goed PM me dat nummer + naam maar als je wilt.
Gaan we daar morgen gewoon een telefoontje aan wagen.

Enne.... kwartje erin lullen voor een knaak.... dan kan ze het vast goed vinden met 1 van de VK's hier in Assen  Ik is rollend over de vloer van het lachen!
Dat is ook een enorme kletskont. Kan er zelf ook wel wat van, maar bij haar heb ik altijd zoiets 'woh ik val best mee'  Haha wat een lol

Roland is gelukkig thuis al erg behulpzaam. Vaak haalde ik doordeweeks de boodschappen, maar Roland doet dat nu, in elk geval de zware dingen zoals pakken/flessen/kattenvoer etc en neem ik nog wel vers brood of fruit mee enzo. Als Roland thuis is doet hij ook al het tilwerk, dus bad in en uit, zware wasmanden etcetc.... en hij vindt het geen enkel probleem, maar toch voel ik me dan lullig dat hij dat loopt te doen, maar ga me idd voorhouden wat jullie ook zeggen: beter dat soort dingen aan een ander vragen en dan zelf gewoon nog met de jongens in de weer kunnen dan wel een was gedaan hebben en vervolgens nee moeten verkopen aan de heren.... zolang de was maar gedaan wordt is het wel best!

Woensdag komt mijn moeder de nieuwe kamer van Matthijs in de voorstrijk zetten (iets wat ik afgelopen week zelf had willen doen, maar heb mijn eigenwijze ikje even in de hoek gezet en toch maar besloten te wachten) en dan wil ze vast ook wel even de in die nacht gewassen was ophangen..... gelukkig krijgt mijn moeder ook alitjd last van nesteldrang als ik zwanger ben, dus hoe verder ik kom hoe meer mijn moeder wel wil doen (eh gaat doen haha ook als je er niet om vraagt  Knipoog)

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 21, 2008, 18:51:56 »

He Geesje,

ik zie net op je bannertje dat je de 28-wekengrens bent gepasseerd. Dat vond ik toch altijd zo'n fijn idee omdat de baby dan levensvatbaar zou zijn en er eventueel medisch ingegrepen zou kunnen worden bij een onverhoopte vroeggeboorte. Heb jij dat nou ook???

knuffel

mamaMarije
Moderator
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 21, 2008, 18:54:16 »

jaaa dat heb ik ook hoor!

Oké het liefst heb ik dat Junior nog 10-12 weken lekker blijft zitten in mijn buik, maar het idee dat mocht er nu iets gebeuren de kans op overleven heel groot is voelt wel lekker....
Ik had hier bij Thymen nooit zo over nagedacht tot een vriendin van mij met 32 weken beviel van een dysmatuur kindje, zoooooo klein en een echt vechtertje.
Voor mij werden 28 en 32 weken echt 2 van die mijlpalen richting de 37 weken en 'af-status' van de baby.

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 21, 2008, 19:40:36 »

Ik had dat ook Geesje. De 28 weken en 32 weken grens.
Maar Debbie wou met 27 weken ook al komen. Dat hebben ze gelukkig kunnen verhinderen met weeënremmers (infuus en capsules).
Bij Nele werd daar ook al rekening mee gehouden. Maar dat was de beste zwangerschap die ik had!

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 22, 2008, 11:33:14 »

Ik ben dus niet de enige die dit heeft!!! Het gaat nu opschieten. Ik vind ook dat je een mooie buik hebt. Nog even en dan weer volop !!!

Groetjes van Marloes

mamaMarije
Moderator
Super Mama

« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 22, 2008, 12:37:12 »

ja jij kon hem even snel in de stad zien he  lol
Nog gelukt met de dinojacht?

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 23, 2008, 07:15:08 »

Ja het was de laatste. Ze zitten nogwel volop in de collectie maar omdat er zoveel nieuwe dingen bij zijn gekomen wordt deze serie niet meer ingekocht.

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 25, 2008, 09:02:21 »

Ik snap je gevoel hoor Geesje, bij de zwangerschap van LIsanne had ik dat ook, de 28 weken en daarna idd, wat jij ook al zei, of marloes(?) de 32 weken.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: