Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 09, 2009, 07:29:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: wat te doen tegen een koortslip???  (gelezen 270 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Gepost op: Oktober 12, 2008, 12:29:11 »

Een vriendin van mij is zwanger en donderdag uitgeteld en die heeft me toch een koorslip, zoals ze nog nooit heeft gehad. Wat is daar tegen te doen? wie weet iets waardoor het heel vlug geneest? Ik heb er geen ervaring mee. Kan dit ook kwaad voor de bv?

knuffel knuffel knuffel

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 12, 2008, 12:49:49 »

Voor de bv niet, maar ze mag haar baby niet kussen... en hoogste hygiëne in acht nemen! Heb zelf nog nooit koortslip gehad... misschien dat ze een lactatiekundige kan bellen? Vragen welke medicatie mag, in combi met borst? Als ze wel nu gaat bevallen, is die medicatie misschien niet snel genoeg uit haar systeem.

knuffel

mamavanfloor
Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 12, 2008, 14:22:23 »

ik weet dat je als zwangere alleen zinolium mag gebruiken om de koortslip versneld in te doen drogen ipv zovirax oid, heb bij zwangerschap van Floor ook koortslippen gehad en dit werkte erg goed.

Hoop voor haar dat ze ervan af is als ze gaat bevallen, is toch een zorg minder dan.

Groetjes Nicole

mamaMarije
Moderator
Super Mama

Lief: +24/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 12, 2008, 15:54:32 »

he verdorie... lijkt me toch echt niet leuk voor haar als het niet over zou zijn... kan je niet eens lekker je kleintje knuffelen en kussen als het geboren is!
Op zich voor bv lijkt het me persoonlijk niet veel kwaad kunnen als ze idd verder maar heel voorzichtig is met hygiene....

antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +14/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 12, 2008, 17:17:02 »

Een mondkapje gebruiken als de kleine geboren is om besmettingsgevaar te voorkomen. Veelvouding handen wassen en niet aan het blaasje zitten.
Als het goed is weet de verloskundige/kraamhulp hier ook meer over.

Akolip, zie linkje http://www.akolip.nl/ droogt de koortslip goed uit en mag je gebruiken tijdens zwangerschap/borstvoeding.
Van Compeed, zie linkje  http://www.compeed.nl/ zijn er patches die je over de blaasjes kan plakken deze mag je ook bij zwangerschap en borstvoeding gebruiken.

Meestal ga je pas bevallen als dit soort kwaaltjes weg.

groetjes,
« Laatste verandering: Oktober 12, 2008, 17:25:13 door antoinettez » Gelogd

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad

antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +14/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 12, 2008, 17:36:56 »

En absoluut geen champignons en uien eten totdat de koortslip weg is, deze bevorderen de koortslip namelijk.

knuffel

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 13, 2008, 09:55:31 »

Oh, dat heb ik nooit geweten van de champignons en uien. Bedankt allemaal en ik zal het aan haar doorgeven. Ze heeft wel van die compeedpleisters erop gedaan en het droogt wel al in maar het lijkt me toch niets hoor. Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt allemaal!

knuffel

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 20, 2008, 09:40:52 »

Gisteren liepen we door de straat bij mijn vriendin (toch knap aangezien ze ruim 230 km bij ons vandaan woont, we waren in die wijk war we de jongens lieten zien waar ik vroeger gewoond heb) en haar vriend zag me en sleurde me zowat naar binnen. Ze waren net terug uit het ziekenhuis waar na een bevalling van ruim 37 (!) uur hun dochtertje Jasmijn is geboren. Wat klein en lief om te zien!!! Een kerngezond meisje. Ik ben maar een paar minuten binnen geweest omdat ze heel erg moe waren, maar wat straalden ze!!! Wat een klein hoopje mens van 3.400kg! Van een koortslip was niets meer te zien gelukkig, dus ze kon volop knuffelen en tutten. Baby's blijven zo mooi om te zien. Die kleine zwarte haartjes en dat minimondje wagewijd open toen ze geeuwde. Ik zou er zo nog drie willen...

knuffel

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 20, 2008, 09:47:23 »

Wow wat leuk!
Dan is jullie weekend zeker geslaagd geweest!
Fijn begin van de vakantie zeg!
 dit is okee  knuffel

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: