mamatotje
BANNED
Dreumes
Lief: +4/-7
|
 |
« Gepost op: November 25, 2007, 16:09:14 » |
|
Ik krijg 31 december mijn 20 weken echo. Ik ga dan ZEKER vragen wat het wordt. Bij Yannick zagen we het perongeluk, bij Kylian hebben we er om gevraagt en dat beviel eigenlijk wel goed. Hoe gaan jullie dat doen/ hoe hebben jullie dat gedaan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +17/-0
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 25, 2007, 17:23:56 » |
|
oh leuk op de laatste dag van het jaar misschien een geheimpje onthult!!! Bij Thymen wisten wij van niks, geen echoscopist die mij overigens van de overtuiging dat het een jongen zou zijn had af kunnen brengen hoor, daar was ik zooooooo zeker van. Bij Matthijs hadden we met 20 weken een screeningsecho en de gyn had een vermoeden...nou spreek maar uit dan ;D Dit durfden we niet helemaal te geloven en omdat ik het nou ook zeker wou weten :  hebben we een pretecho laten maken.... en jaaaa toch echt weer een jongen! Direct door naar de H&M voor een blauw setje in maat 56 ;) In die kleine maat hadden we niks echt jongensachtigs en dat vond ik zoooo leuk om te kopen haha. Bij een 3e zou ik het denk ik weer willen weten.... vond het echt leuk om dat samen te weten dat het kindje dat in ons groeide een ventje was, we gebruikten onderling de naam al wel. Ja hartstikke leuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 25, 2007, 18:01:41 » |
|
Bij de eerste wisten we het niet, gut wat een stress om alsnog een jongensnaam te bedenken tijdens de bevalling... nodeloos om te zeggen dat we ook absoluut niet op een leuke naam konden komen die echt goed voelde. Bij de middelste en de jongste wilden we het wel weten (toen ook pretecho laten maken, bij eerste niet)
Niet gelijk wat gekocht, familie was zo ontzettend nieuwsgierig dat ze regelmatig even kwamen "kijken" hoe we vorderden met de kamer voor Irene en later de kamer voor Anne... ow, ook weer even de babykamer bekijken... (alle kasten gingen natuurlijk open).
Hier komt er geen vierde... maar als, dan, tja dan, als ooit, dan zou ik het wel weer willen weten.
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 25, 2007, 18:55:11 » |
|
nou die kasten bleven hier mooi dicht hoor!!! Bovendien...dat ene blauwe setje lag dus mooi niet in de kinderkamer ;)
Het scheelt denk ik ook: onze familie wist niet dat wij het wisten (om inquisitie praktijken voor te zijn :o) en ook al riep 90% dat het een meisje zou zijn, ze vonden het heel logisch dat we Thymen zijn kleertjes (ook de wat grotere...eh 62 is hier na een paar weekjes... echte jongenskleren) gewassen en klaar hadden liggen.... als het dan toch een jongentje was dan lag het maar vast klaar toch.... maar dat was niet nodig volgens hun.
Wat hebben wij gelachen ROFL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BANNED
Dreumes
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 25, 2007, 19:00:00 » |
|
Mijn zus WIL dat dit een meisje wordt, anders hoef ik haar niet te bellen  Of ik moest gewoon zeggen dat het Renee heet, dat kon voor een jongen én een meisje. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt tegen niemand te zeggen wat het wordt en haar te bellen met de reactie: "Het is geboren en het heet Anne, (sorry Nynke, maar je hebt die namen zelf gekozen ;D ) ik ga gauw verder met rondbellen, dooeeii". (moest wel moeite doen om niet HEEL ERG BOOS te worden op d'r)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 25, 2007, 19:04:27 » |
|
Hahaha toch een eer dat die namen die ik gekozen heb zo lekker voor op de tong liggen ROFL
Enneh het is haar eigen schuld als ze idd niet uit de naam zou kunnen horen of het een jongetje/meisje is geworden. Je kan haar natuurlijk ook gewoon bellen: Het is geboren, je bent opnieuw tante geworden!
Waarom heb je nog de moeite genomen om je woede in te slikken? Ze had van mij echt de wind van voren gehad, zeker zuslief!
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
mamatotje
BANNED
Dreumes
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 25, 2007, 19:09:34 » |
|
Oh, ik heb wel mijn boosheid laten merken hoor!! Ik heb alleen de "trut's" en de jeweetwels achterwege kunnen laten.
Ik heb zelfs iets gezegd wat ik hier niet herhalen wil!!! ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2007, 19:33:35 » |
|
ooohh grrrrr daar zouden mijn broers niet mee aan moeten komen hoor 'als het weer een neefje is, laat dan maar' HALLOOOO tis gewoon weer een prachtkind, boeit het dan nog wat het is (als er maar niet per ongeluk een puppy uit komt vallen toch?)???
Mijn broertje heeft weleens geroepen: en nu door voor een meisje of niet? Maar hij is gek op zijn neefjes en zag de kans op een voetballertje in de familie stijgen toen ook de 2e een jongen was (oké meiden kunnen ook voetballen, maar die kans is wel kleiner dat ze ervoor kiezen).
En idd lekker een unisex naam roepen.
Rene(e), Anne, Pasqual(e), Noa(h) hebben we nog meer?!? Oh dan wordt het uit dit rijtje Noa(h) anders klopt het rijtje namen niet meer bij jullie thuis ;) (zal even nadenken over nog meer unisex namen met een N)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2007, 19:35:38 » |
|
Tjonge Annet, jij en iets zeggen wat je hier niet herhalen wilt?? Dan was je goed boos!
Familie... je hebt ze niet voor het uitkiezen he?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: November 25, 2007, 19:41:15 » |
|
vind het trouwens sowieso raar dat anderen iets willen als het om jullie zw.schap gaat....
Mijn moeder heeft toen ik zwanger was van Matthijs wel gezegd dat een meisje haar leuk leek (maar toch was zij 1 van de weinige die zei dat het een jongetje zou worden) maar niet dat een kleindochter haar liever zou zijn dan een kleinzoon....
Ben benieuwd als de 3e hier onderweg was de reacties zullen zijn (uberhaupt op het nieuws dat die 3e eraan komt... mijn moeder heeft net allemaal logeer baby dingen weggezet ;D)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: November 25, 2007, 20:50:52 » |
|
Jee Annet! Je 20 weken echo alweer bijna?? Wat gaat dat snel!! Hoe was je 12 weken echo?? Alles d'r op en d'r aan?? Wat kunnen mensen toch (onbedoeld) dom zijn he!? Wat maakt het nou uit wat het is!! Zelf weet ik niet of ik het in de zwangerschap al zou willen weten.. Bij Lucas wilde ik het absoluut niet.. maarja.. ik zag het gewoon voorbijkomen! Achteraf vond ik het heel leuk dat ik het wist.. dus... ik ben er nog niet uit wat ik bij een volgende zou willen..
|
|
|
|
|
|
 [Martine] 22:07: Wie is het lekkerst? [BiggBoss] 22:07: Martine
|
|
|
|
Rebeca
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: November 25, 2007, 21:00:07 » |
|
Hoi
Bij Rodrigo wilde ik het heel graag weten, maar Roy niet. En aangezien ik moet mijn mond kan houden, hadden we besloten om het niet te weten. Ik had al jaren een meisjes naam, dus we hoefden alleen een jongensnaam. En die hadden we ook heel snel. Mijn gevoel was heel zeker dat het een jongen zou worden, vanaf het moment dat we de test deden. om ons heen dacht bijna iedereen dat we een meisje kregen omdat ik zo misselijk was en omdat ik geen pukkels kreeg. En mijn buik had de vorm van. Dus bijna iedereen was super verbaasd.
Bij Rosalinda had ik weer het gevoel dat we een meisje zouden krijgen. Het was zo duidelijk dat ik een bevestiging wilde. Dus bij de pretecho vertelde ze dat we een meisje kregen, ik heb gehuild. Zo blij was ik, want mijn gevoel was zo juist. Begrijp me niet verkeerd, ik zou net zo gelukkig zijn met een jongen. Maar dat ik het goed voelde, betekende ook dat ik meer op mijn gevoel moet vertrouwen.
En we willen over een aantal jaar nr 3 en dan wil ik het ook weer weten.
Groetjes Rebeca
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BANNED
Dreumes
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: November 25, 2007, 21:03:59 » |
|
Ha Martine, De echo bij 9 weken zag er redelijk goed uit. Er zat bloed in de bm, waar vandaan is niet duidelijk. Kan van de placenta komen, kunnen er 2 zijn geweest, we weten het niet. De gyn verwachtte dat ik het wel zou gaan verliezen, maar vooralsnog geen oud bloed gezien. Mijn baarmoeder rijkt nu al tot aan mijn navel, loopt dus zo'n 15 weken voor op schema  Twijfel of ik een extra echo ga vragen of niet. Met die vleesboom in mijn achterhoofd van de vorige keer en dat bloed in de bm..  Misschien wacht ik het ook nog wel gewoon 5 weken af. KWEETUTNIET!!! Ach, mij boeit het helemaal niets wat het wordt. Jongen/meid, maakt het uit, wij verlangen naar een vierde kindje, niet naar een eerste meisje of 4de jongentje. Bij Roy wilde ik het ook niet weten, het maakte me niet uit, was al blij als het gezond zou zijn. Met Yannick dus per ongeluk gezien en bij Kylian kreeg ik, toen ik op bed lag met weeën, (4 maanden zwangerschap) zoveel stomme opmerkingen dat ik het gewoon wilde weten om mezelf mentaal voor te bereiden op alle opmerkingen die ik in het kraambed evt zou krijgen. Ik vond het achteraf wel leuk om te weten, ik heb bij Kylian ook een paar extra stoere accesoires gehaald voor op de babykamer. (die we nóg nooit in gebruik hebben voor hem ;D ) En het eerste pakje was stoer, niet schattig 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
poekie125
Peuter

Lief: +0/-0
zijn is gegeven, worden doe je zelf
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: November 25, 2007, 21:37:48 » |
|
Hier wilden we het bij alle drie niet weten, alhoewel.. Marco bij de laatste wel.. En meer om zijn collega te kunnen zieken als het een jongetje zou zijn (want die heeft 3 meiden en zei dat Marco ook alleen maar meiden kon maken) Ik heb het bij de 20 weken echo niet gevraagd dus wisten we het niet..
Ik vind het zo leuk als je het hoort na de bevalling.. Net de slagroom op het toetje.. (alhoewel ik die slagroom en het toetje momenteel helemaal niet mag eten ROFL)
|
|
|
|
|
|
Sas  
|
|
|
She
Dreumes

Lief: +1/-0
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: December 01, 2007, 23:56:15 » |
|
Jaaa, we willen het weten. Sterker nog: we wéten het al (wéken, namelijk sinds de uitslag van de vlokkentest. Ik ga toch niet zitten bellen met iemand die het genotype van mijn kind voor zich heeft liggen en er dan níet naar vragen?)  Bij Abe wisten we het ook bij 12/13 weken. Het is ook bijzonder samen een geheim te hebben en dat dan aan niemand te vertellen. Zelfs Abe is het nu al verteld, maar die kan het lekker nog niet doorvertellen (en heeft ook nog niets door, hoor).
|
|
|
|
|
|
S h e i l a, mem van A b e (01-06-2006) en R i n s e (10-04-2008) 
|
|
|
|