|
Geschreven door Martine
|
|
donderdag 24 januari 2008 |
|
Kinderen van moeders met zwangerschapssuiker lopen een grotere kans om overgewicht ontwikkelen. Uit recent Duits onderzoek blijkt dat dat verhoogde risico mogelijk verklaard zou kunnen worden doordat deze moeders minder vaak borstvoeding geven. Eén van de vele gezondheidsvoordelen van borstvoeding is dat het beschermt tegen het ontwikkelen van overgewicht. Moeders die lijden aan zwangerschapssuiker zouden dus extra gestimuleerd moeten worden om borstvoeding te geven.
Meer in lees verder
Het onderzoek dat werd uitgevoerd door het Duitse Institut für Diabetesforschung had tot doel om uit te zoeken of het verhoogde risico op overgewicht bij kinderen van moeders met zwangerschapsdiabetes verband zou kunnen houden met de borstvoedingsgewoontes van deze moeders.
Uit het onderzoek kwam naar voren dat moeders met zwangerschapsdiabetes minder vaak starten met borstvoeding dan gezonde moeders en dat de moeders die wèl starten met borstvoeding dit minder lang volhouden. Met vermoedt dat juist hierdoor het risico op het ontwikkelen van overgewicht toeneemt.
Voor moeders met zwangerschapssuiker is de conclusie uit dit onderzoek wellicht een reden om borstvoeding te geven èn dit minimaal 6 maanden vol te houden.
Werd jouw keuze voor borstvoeding bepaald door een bepaald gezondheidsrisico dat je wilde beperken of had je meer practische redenen?
Wat was voor jou de belangrijkste reden om borstvoeding te gaan geven?
Trackback(0)
Tags:
Klik hier om een Tag toe te voegen...,
|
|
Laatst geupdate op ( donderdag 24 januari 2008 )
|